خانه / فواید خوردن صبحانه / طبق نظر متخصصین تغذیه، مصرف زیاد آب، خوردن صبحانه و تمرکز روی خوردن پروتئین، موثرترین راه برای کاهش قند خون است.

طبق نظر متخصصین تغذیه، مصرف زیاد آب، خوردن صبحانه و تمرکز روی خوردن پروتئین، موثرترین راه برای کاهش قند خون است.

همه ما می دانیم که شکر برای سلامتی ما بسیار مضر است، اما ترک مصرف شکر بسیار دشوار است. شکر باعث دیابت می شود، حتی باعث رشد سلول های سرطانی می شود و یکی از دلایل چاقی همین مصرف بی رویه شکر است. با این وجود، هنوز مقادیر مصرف شکر تکان دهنده است، در حالیکه مصرف جهانی در دو سال گذشته به 173.4 تن رسیده است. طبق تحقیقات انجام شده، شکر مانند کوکائین اعتیاد آور است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم نمی توانند مصرف قند و شکر راه کاهش دهند.

طبق گزارشی سایت میل دیلی، بهترین توصیه هایی که می توان از شر این عادت خطرناک راحت شویم، شامل موارد زیر است:

  • مصرف زیاد آب

به شدت توصیه می شود که مصرف زیاد آب جزء برنامه های روزانه زندگی مان باشد. به طور کلی برای سلامت و پوست بسیار مفید است و همچنین تمایل شما به مصرف قند را کاهش می دهد. یکی از متخصصان تغذیه در لندن، “پیتر کوکس” می گوید: هنگامی که آب بدن شما کاهش پیدا کند، قند در سلول های بدن کاهش می یابد، که باعث افزایش مصرف قند می شود.  وی توصیه می کند که زنان 9 فنجان آب در روز مصرف کنند، در حالی که مردان باید 13 فنجان آب مصرف کنند.

  • هر روز صبحانه بخورید

اگر میخواهید میل به شکر را کاهش دهید، باید هر روز صبحانه بخورید. این متخصص تغذیه توصیه می کند: برای جلوگیری از افزایش میزان قند خون خود، 45 دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه ای پر از پروتئین مصرف کنید.

  • مصرف پروتئین

پروتئین در صبحانه مهم است، شما با اضافه کردن پروتئین در هر وعده غذایی به کاهش جذب قند از غذاهایی که می خورید کمک می کنید.

  • مصرف شیرینی های مصنوعی را حذف کنید.

بعضی از افراد فکر می کنند که ترک مصرف شکر راحت تر از ترک مصرف شیرینی های مصنوعی است اما حقیقت چیز دیگه ای است. هزاران دلیل وجود دارد که تمامی شیرینی های مصنوعی به سختی می شود از عادات روزانه حذف شود.

یک روز خوب روزی است که به جای مصرف شیرینی های مصنوعی و تنقلات، پروتئین و فیبر مانند سبزیجات، لوبیا و … در وعده های غذایی روزانه گنجانده شود.

درباره‌ی مینا جعفرزاده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *